Posted by: sokongsalaf | September 24, 2007

Sahih! Salafi Sejati (Hakiki) Mengikut Rasul

Semalam saya berbincang dengan kekawan salafi di Masjid UIAM, yang agak anti dengan Salafi Ikwan, dan juga parti ‘pembakang PAS’. Mereka mendakwa ASRI (mereka tak guna lagi Sahibus Samahah), bukan lagi salafi yang sebenar, telah tercampur unsur ikhwani. Saya setia mendengarkan sehingga habis hujah dari kawan salafi ini, walaupun semasa di Utan Aji dulu, sayalah yang mencadangkan untuk masuk salafi. Kami ada chemistry yang tidak ada pada orang lain, walaupun dia tidak suka dengan pendirian saya semasa krisis perbalahan group sempelan salafi di Perlis, tetapi kami tetap lagi berkawan.

Dia memperkatakan sikap si ASRI yang tidak lagi menjadikan Rasul sebagai Qudwah, telah melanggar beberapa hadis sahih dan juga ilmu JARH Wa TA’DIL (bab ilmu hadis). Dia juga membuat beberapa spekulasi tentang umat sekarang yang cuba menyerang gerakan SALAFI, dan salafi yang ada sekarang sebenarnya bukan salafi, tapi Ikhwani yang mendakwa diri dia adalah salafi. Dia kemudian menerangkan beberapa ulama yang kononnya salafi tapi sebenarnya bukan saalafi. Beberapa nama yang telah dikeluarkan oleh SALAFI SAUDI sebagai orang yang bukan lagi salafi. Akhirnya dia menceritakan bahawa salafi yang sejati sekarang di Malaysia adalah di kembangkan oleh Rasul Dahri.

Saya menceritakan kepada beliau bahawa saya telah menonton VCD Rasul Dahri yang menghentam ASRI. Saya tanya pendapat dia, adakah dia menerima kesemua hujah yang dikemukakan oleh Rasul Dahri itu, dia menjawab ya, itulah pegangan sebenar salafi Hakiki yang tidak tercemar dengan unsur Hizbiy. Kemudian saya menghujah beberapa perkara dan fakta yang tidak betul yang diceritakan oleh Rasul Dahri tentang beberapa ilmu, namun kawan saya ini diam tidak berkata dan dia akan tanya Rasul Dahri bila ada Majlis di KL nanti. Kerana beberapa tulisan Sayeid Qutb telah disalah tafsir oleh beberapa ulama salafi (versi salafi hakiki). Akhirnya dia berkata bahawa Rasul Dahrilah sebenarnya salafi di Malaysia, bukan Ust Dahlan, Asri atau kumpulan Ahkam.net, mereka semua Ikwani.

Akhir sekali saya berkata, “sebab tu dari dulu lagi hang ini aku cakap memang ikut RASUL, aku tak pernah nafikan, tetapi bukan RASULULLAH SAW tapi RASUL DAHRI. Setelah aku terangkan fakta kesalahan RASUL DAHRIpun kau tak terima. Macamlah Rasul Dahri tu maksum, dia cuma memetik kata-kataa dari Syeikh Rabi’, itu namanya Qiila Wa Qaala.”

Akhirnya sahabat SALAFI ORI itupun blah kerana katanya nak meneruskan taddarus malam ini, itulah cirinya sejak dulu lagi bila terkena, dia akan cepat lari ke tempat lain. Macam hujah-hujah salafi dalam blog ini, bila kita bangkitkan isu salafi berpecah mereka lari ke isu definisi salafi dan lain2.

Aku ini bekas pelajar salafi lah, hang semua toksah lah nak belit2 wahai salafi.


Responses

  1. Cis macam betulSALAFI ikut RASUL, rupa-rupanya Rasul Dahri. Unsur suspen ada juga dalam tulisan Roslan ini.

    Salafi lain dah ternoda oleh PAS, JIM, ASMA, HT sebab tu salafi yang ada itu betina semuanya kot dan gerakan lain semuanya janta. Sebab tu gerakan lain boleh memperkosa Salafi sehingga hilang ‘kedaraannya’. Tinggallah salafi Rasul dahri yang tua itu, orang dah tak lalu nak memperkosanya…sebab tu masih suci dan perawan.

    HE HE HE HE

  2. jagalah lidah kalian semua di bulan ramadhan ini!!! bulan2 lain juga…

    mereka semua sedang berpuasa… anda bagaimana?!

  3. Ajaran baru salafi pulak ka nie? Puasa untuk orang salafi aja. Masa aku belajar salafi ini dalam bulan puasapun tak apa kita mengata orang-orang sesat dan salah, kerana dalam rangka untuk memelihara umat dari kesesatan. Walaupun sedang berpuasa.

    Salafi Nuur Fkarul dah masuk ajaran salafi baru ke, tak boleh bincang jarh wa taadil masa puasa ke. Sejak bila ajaran salafi berubah?

    Fakrul sekarang puasa boleh makan sehingga iqamat tak? Satu lagi ajaran picisan salafi

  4. anda bukan bincang bab jarah wa ta’dil.

  5. biasalah puaka-puaka salafi, bila guru dia terkena, maka hal ini bukan jarh wa ta’dil. tapi kalau hal in kena pada orang lain maka dia adalah jarh wa ta’dil.

    buat lawak antarabangsa adik Ibn Subandi nih.


Leave a Reply

Categories

