Posted by: sokongsalaf | January 7, 2008

Islam Hadhari Ajaran SESAT yang paling ramai Pengikut

Hari ini aku baca Utusan Meloya, berkenaan dengan ajaran sesat di Malaysia. Di mana Abd Rahman Palil seorang bekas Cowboy tua sedang menangkap penjenayah ajaran sesat. Ajaran sesat ini amat menyeronokkan, iaitu aktiviti zikir sambil berlaga lutut.

JAIS sebagaimana kuda kepang UMNO, hanya bertindak bila si cowboy tua itu mengeluarkan arahan. Untuk pengetahuan kita, di dataran merdeka masa malam menyamput tahun baru, yang dirasmikan oleh Imam Hadhari, ada aktiviti gesel buah dada jantan betina, ada aktiviti raba-raba jantan betina.

Mungkin beberapa anak muda yang dah XXX dan macam macam lagi. Manakala Pemimpin Islam Hadhari pula mengembang ajaran raba betina, maksud aku Michelle Yeoh tu, dan ajaran tidak perlu perempuan pakai tudung. Pemangku Imam Hadhari pula ada bini berajaran songsang iaitu boleh main gesel-gesel pipi dengan artis Bollywood.

Mengikut statistik aku ajaran sesat yang paling popular di Malaysia adalah Ajaran SESAT ISLAM HADHARI, yang dianuti oleh rata-rata ahli UMNO. Setakat hari ini masih belum ada lagi tangkapan.

SHAH ALAM 6 Jan. – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan melancarkan serbuan terhadap satu kumpulan ajaran sesat di sini yang didapati bergerak aktif sejak enam bulan lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Belia dan Mesra Rakyat Selangor, Datuk Abdul Rahman Palil berkata, tindakan itu akan dibuat selepas bukti- bukti membabitkan pergerakan serta amalan kumpulan tersebut dikumpulkan.

Menurutnya, risikan dan bukti sedia ada jelas mengaitkan kumpulan itu dengan aktiviti menyebarkan ajaran sesat.

“Setakat ini kami masih lagi kumpul serta memperkuatkan bukti-bukti tersebut bagi membolehkan kami mengambil tindakan yang dijangka dilancarkan dalam tempoh terdekat.

“Kami tidak mahu ajaran ini menular di kalangan umat Islam lain kerana apa yang dipraktikkan jelas berbeza serta bercanggah dengan ajaran Ahli Sunah Wal Jamaah,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut Abdul Rahman, setakat ini pihaknya mendapati kumpulan itu turut dianggotai beberapa tokoh korporat serta kenamaan.

Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut mengenai maklumat tokoh terlibat termasuk lokasi pertemuan kumpulan itu yang dikatakan diadakan pada setiap malam kecuali malam Jumaat.

Jelas beliau, kumpulan itu diletakkan di bawah senarai ajaran sesat berikutan aktiviti yang mengamalkan zikir bercampur lelaki dan wanita sehingga bersentuhan antara satu sama lain termasuk lutut.

Dalam pada itu, Abdul Rahman memberitahu, pihaknya sentiasa melakukan pemantauan dari semasa ke semasa bagi memastikan Selangor bebas daripada kegiatan ajaran sesat.

“Sebarang aktiviti ajaran sesat bukan hanya merosakkan kesucian Islam malah boleh mengundang perpecahan umat dan seterusnya membawa pelbagai masalah,” ujarnya.


Responses

  1. apa yang kau bolih buat dalam kes ni. hanya menyokong salaf je ke

  2. Ada Wahabi yang menyokong salafi dan Islam Hadhari, dia adalah Mufti Perlis dan YAB Datuk Sahidan Kasim.

  3. ade lagi mamat yang x faham wahabi tu aper salafi tu aper ? awat bengap sangat otang korang nie..aduh

  4. awat mamat sapi kita nih, kalau sapi memang beza dengan wahabi, tapi kalau salafi, maka group yang mendakwa diri mereka adalah mengikut salaf, @ salafi itu penjenamaan semula Wahabi yang semakin ditolak.

    Ginilah puaka salafi zizoul, jangan dok nak tipu oranglah, wahai Wahabi

  5. gimana kita bisa daftar wordpress kita agar dapat duit, kalau blogger kan di google adsense, kalau wordpress kita daftar di mana mohon petunjuk, lumayan weblog aku udah banyak pengunjungnya , kunjungi juga http://www.febriantoeko.wordpress.com

  6. korang ni gah dengan gelaran Islam . tapi bahasa dan tulisan, aduh boleh kena darah tinggi ni!!!!!!

  7. bawalah mengucap…sedar diri..jangan memalukan agama dan bangsa sendiri..macam mana nak maju kalau asyik memandang serong pada orang lain…renung ke dalam diri sendiri..siapa kita sebenarnya..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: