Posted by: sokongsalaf | July 6, 2008

Mubahalah untuk kes Hudud – Lambang kebodohan MAZA

Aku kesian dengan ‘ahli hadis’ yang nak berlagak menjadi Mufti, selalunya dalam sejarah, kalau orang itu ilmu hadis dia bukan ahli Fiqh, Imam Bukhari sebenarnya ahli hadis terulung namun dia dalam pendirian Fiqh memilih untuk mengambil Mazhab Syafii. Antara kebodohan Mufti Hingusan dan Ayam Tambatan bekas Menteri Besar Perlis ini adalah terserlah dalam rencana di utusan Malaysia. Mubahalah untuk kes Hudud…itulah kebodohan tidak boleh dimaafkan.

Mubahalah agar umat tidak berbalah

Sekarang Mufti Perlis membuat fatwa baru bahawa kalau orang itu mengaku diliwat, maka dia hendaklah melakukan Mubahalah. Sepatutnya dalam Islam bila seseorang itu mengajukan dakwaan maka hendaklah dia mengemukakan bukti bayyinat, kerana itu adalah dakwaan sedangkan tuduhan li’an hanya dikenakan kepada isteri kita atau sebaliknya bila melihat berzina dengan orang lain, tanpa saksi lain. Jadi Mufti Perlis tak boleh nak kais-mengais macam ayam tentang hukum ini. Apa ke jadahnya hukum li’an suami isteri dibawa bincang, bila masa pula Datuk Seri Anwar Ibrahim tu Kahwin dengan si Mangkuk Saiful tu, apa ke bodohnya Mufti macam ini.Bingung tak habis-habis lagi

Oleh kerana perkara ini telah masuk ke balai polis jadi perkara ini dah masuk bab Qadha’ (tahkim) maka hendaklah Saiful Buhari itu membawa bayyinat sama ada bukti DNA dan 4 saksi atau pengakuan Anwar, dan Datuk Seri Anwar Ibrahim, ditanya sahaja, betul tak hang buat benda tu, sebagaimana Rasulullah sendiri pernah tanya seorang pasangan zina yang satu lagi kalau pasangan itu mengaku maka sama-sama kena hudud, kalau perempuan itu tidak mengaku maka si pengaku zina tadi dikenakan had zina dan had Qazaf. [ Umar al-Khattab menjatuhkan hukuman berganda ini kepada pengaku zina bila orang yg didakwa pasangannya tidak mengaku]

Andaian Bodoh Pertama.
Kalau Datuk Seri kata, “saya meliwat dia” maka Datuk Seri Anwar akan dikenakan had liwat iaitu bunuh, dan Si Saiful pula perlu membuktikan dia diliwat dengan paksa. Setahu aku mustahil Dauk Seri Anwar yang terseliuh pinggang tu ada kederat nak paksa Saiful badan tegap tu, kecuali Saiful tu tadah bontot dia. Maka dua-dua kena bunuhlah, habis karier politik dua-dua.

Andaian Sebenar
Kalau Datuk Seri Anwar kata “tidak”, maka si Saiful tadi akan kena hukuman mengaku hudud diliwat iaitu dibunuh dan hukuman Qazaf sebanyak 80 kali sebatan.

Inilah perbincangan Fiqh yang benar, bukannya perbincangan Fiqh untuk mengelakkan dari Hudud Islam yang tidak ada harapan untuk BN terima dan laksanakannya di Malaysia. Inilah juga kebutaan MAZA dari segi Fiqh hudud.


Responses

  1. Saksi utk kes liwat 2 org lelaki ATAU seorang lelaki (bersama) dua orang wanita. Persaksian liwat termasuk kes hudud selain zina sebab hukumannya berbeza dengan kes zina. [Abdul Rahman al-Maliki/Ahmad Ad-Daur, Nizhamu ‘Uqubat wa Ahkamul Bayyinat Fil Islam]

  2. Saudara tahu ke Adab al Ikhtilaf? Kalau ye pun silap kenapa bahasa sebegitu?

  3. Salam,
    Saya bukanlah pakar dalam bidang agama tetapi hanya belajar sedikit di sana sini tetapi saya amat terkejut dengan bahasa kasar yang saudara gunakan dalam post ini untuk berhujah. Dengan bahasa yang sedemikian, pastinya saya sebagai orang awam akan hilang kepercayaan terhadap hujah2 saudara walaupun apa yang dikatakan itu benar.

    Hujah yang bersifat akademik rasanya lebih mendapat tempat dihati manusia biasa yang mencari kebenaran dari hujah yang bersifat emosi, kecualilah jika blog saudara ini hanya khusus untuk mereka yang anti-MAZA. Saya sendiri bukanlah pro-MAZA hanya agak terkejut di sini.

  4. WALLAHU A’LAM

  5. WALLAHU A’LAM

  6. bahasa saudara menunjukan pemikiran dan diri saudara yang begitu rendah nilainya….

  7. anta ni seorang ustaz/ulamak ker…?
    patut la ………. bahasa amatlah cantik dan indah sekali didengar pabila membodohkan seseorang….

  8. Memang bahaskan melambangkan keperibadian.

    Saya yang tak begitu setuju dengan Dr. Asri pun, jadi jelak terhadap pendekatan Sdr.

    Bertaubatlah.

  9. Untuk muka si Asri Al Wahabi yu memang patut bahasa macam tu…kalau aku, aku lempang aja muka si wahabi tu…..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: